HOE WERKT HET?
English Text Below
Stap 1
Bedenk wat je wil verkopen en controleer of dit legit is, wij accepteren geen bootleg producten. Tip: doe wat onderzoek naar gemiddelde vraagprijzen.
Stap 2
Als je besluit je items in te pakken, gebruik dan doorzichtig inpakpapier (te koop bij Zeeman, Hema, Bruna, etc.) in. Plak dit goed dicht. Het beste is om alle randen dicht te plakken. Het is niet verplicht om je items in doorzichtig inpakpapier in te pakken, maar het is wel de veiligste manier. De items gaan door veel handen heen en als je de grootste kans wil hebben dat het niet beschadigt, dan is inpakken een must. Gebruik geen vershoudfolie of elastiek (dit wordt door ons geweigerd). Tip: Verkoop opeenvolgende volumes van een manga als één ingepakte set.
Stap 3
Maak een account aan in onze database en voeg je producten voorafgaand aan de conventie toe.
NB:
Je kan maximaal 48 producten aanmelden voor verkoop. Elk product valt in een bepaalde categorie, deze geef je via een drop-down menu aan bij het aanmelden. Het “origin” veld is vooral handig voor bezoekers die vragen of er van “serie XXX” spullen aanwezig zijn.
Dus tip: vul het origin veld altijd in! Als het niet geheel duidelijk is wat je verkoopt, of wanneer je opmerkingen hebt bij je product (zoals bijvoorbeeld meerdere speciale kaarten in een setje pokemon kaarten) vul dan ook het “description” veld in. Het “description” veld wordt niet meegeprint en is voor bezoekers niet zelfstandig op te zoeken. Het “language” veld is vooral bij doujinji of andere dicht verpakte manga een handig veld om in te vullen. Prijzen mogen alleen in hele of halve euro’s ingevoerd worden.
Stap 4
Na het aanmaken van de producten in de database kan je de gegenereerde labels stevig op je ingepakte producten plakken. Print de benodigde labels door op de knop “print labels” te drukken. Er opent zich een nieuw venster met een printopdracht voor de labels. Het kan zijn dat je de schaal moet aanpassen om alle labels goed zichtbaar te krijgen. Knip de labels los en plak deze rondom vast met doorzichtige tape/plakband. Zorg dat de barcode goed scanbaar is. (Een enkel plakbandje overleeft het niet tijdens een 2~3-daags graai-festijn)
Print OOK de lijst met je producten door op “print list” te drukken.
Stap 5
Neem alles (je gelabelde producten EN een geprinte productlijst) mee naar de conventie. Kijk op de home pagina voor onze locatie en innametijden. De tas waar je het in meeneemt kunnen wij niet voor je achter houden, houd hier rekening mee.
Stap 6
Kijk op de home pagina voor de locatie en teruggavetijden voor het ophalen van de niet-verkochte items en jouw opbrengsten (minus 10%). Neem een eigen tas mee.
Step 1
Decide what you want to sell and make sure it’s legit—we do not accept bootleg products.
Tip: do some research on average asking prices.
Step 2
When packing your items, consider using transparent wrapping paper (available at Zeeman, Hema, Bruna, etc.). Seal it well, ideally taping down all edges. While it’s not mandatory to pack your items in transparent wrapping, it is the safest way. The items will pass through many hands, and if you want to maximize the chances of them not getting damaged, packing is a must. Do not use cling film or rubber bands (these will be rejected by us).
Tip: Sell consecutive volumes of a manga as one packaged set.
Step 3
Create an account in our database and add your products before the convention.
Note:
You can register a maximum of 48 products for sale. Each product falls into a specific category, which you select from a drop-down menu when registering. The “origin” field is particularly helpful for visitors asking if there are items from “series XXX” available. So tip: always fill in the origin field! If it’s not entirely clear what you’re selling, or if you have special notes about your product (like multiple special cards in a set of Pokémon cards), fill in the “description” field as well. The “description” field is not printed and is not independently searchable by visitors. The “language” field is especially useful for doujinshi or other tightly wrapped manga. Prices can only be entered in whole or half euros.
Step 4
After registering your products in the database, you can firmly attach the generated labels to your packaged products. Print the necessary labels by clicking the “print labels” button. A new window will open with a print command for the labels. You may need to adjust the scale to ensure all labels are visible. Cut the labels and securely tape them all around using clear tape. Make sure the barcode is easily scannable (a single piece of tape won’t survive a 2-3 day rummage fest).
ALSO, print the list of your products by clicking the “print list” button.
Step 5
Bring everything (your labeled products AND a printed product list) to the convention. Check the homepage for our location and intake times. We cannot hold onto the bag you bring, so keep that in mind.
Step 6
Check the homepage for the location and return times to pick up unsold items and your earnings (minus 10%). Bring your own bag.